Cuijk, de warmste dag - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu Cuijk, de warmste dag - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu

Cuijk, de warmste dag

Door: Dik

Blijf op de hoogte en volg Dik

19 Juli 2024 | Nederland, Nijmegen

Hallo lieve allemaal,

Vandaag werd het de warmste dag met temperaturen boven de dertig graden. Zoals gisteren al gemeld, waren alle afstanden met 10km ingekort. D.w.z. de 50 liep de normale route van de 40, de 40 liep die van de 30 en de 30 kreeg een eigen route van 20. Een verstandig besluit gezien de benauwde hete dag die ons te wachten stond.

In de toenemende hitte legden we de 40 km af. Omdat dit voor mij deels onbekend terrein was, moest ik nieuwe pleisterplaatsen vinden. Dat is nuttig om de sleur van de vorige 12 Vierdaagsen te doorbreken. Bij de eerste stop, net over de Maas, nam ik een kop thee en waagde ik me aan een kop bouillon. Dat laatste is hetzelfde als een kop tomatensoep, maar dan zonder de tomatenpuree.

Iets verder voegden de militaire lopers, die deels een ander traject volgden, zich weer bij ons. Ik liep links, een groep Duitse militairen rechts. Iemand met een grote luidsprekerbox had het briljante idee Snollebollekes op te zetten. Ineens werd ik een beetje naar links geduwd door een groep springende militairen. Gelukkig riep Snollebollekes meteen daarna “naar rechts”, zodat het onheil was afgewend. Ergens een ontroerend moment. Ik hoop van harte voor die mannen dat hun militaire loopbaan zo onbezorgd mag blijven.

In Cuijk nam ik bij de markt de grote bocht waardoor ik dicht langs de plaats kwam waar Marja altijd op me stond te wachten. Helaas moet ik daar tegenwoordig mijn eigen eten meenemen. Volgens mijn telefoon had ik al 32 km gelopen. Dat leek me een beetje veel, maar op hetzelfde ogenblik bevestigden een paar andere lopers dat. Zelfde telefoon misschien? In elk geval achteraf gezien zo’n 10km ernaast met als gevolg dat Astrid een paar uur te vroeg op de tribune zat te wachten. En omdat ik op een gegeven ogenblik wist dat ze zat te wachten, zette ik er wat steviger de pas in. Met de hitte misschien niet de optimale keuze.

Om niet weg te smelten van de hitte dompelde ik mijn petje regelmatig in een bak water die welwillende toeschouwers her en der hadden neergezet. Zo bereikte ik enigszins vochtig, het water druipend van mijn pet, de tribune waar Astrid zat te wachten.

Nu restte enkel nog het afhalen van mij dertiende kruisje, of liever gezegd, schildje. Daarna mijn fiets bevrijd en terug naar het appartement. Ik heb gemerkt dat het heel normaal is dat je aan het eind van de dag je fiets terugvindt in een innige omhelzing met de aanpalende fietsen en zich maar met moeite laat ontwarren.

Hiermee is deze Vierdaagse ten einde gekomen. Dank je wel lieve Astrid. Je hebt elke ochtend om 3 uur mijn ontbijt en de proviand voor onderweg klaargemaakt en verder nog veel meer gedaan. Zonder jouw liefdevolle steun was deze tocht niet mogelijk geweest.

Andermaal besef ik welk voorrecht het is als je gezondheid je toelaat om op deze manier actief te zijn. Daarom neem ik ook nu weer ootmoedig en dankbaar afscheid.

Lieve vrienden, hopelijk tot volgend jaar.

Jullie toegenegen Dik


  • 20 Juli 2024 - 00:07

    Volkert:

    Trots op je hoor en je lieve vrouw die vroeg opstaat


  • 20 Juli 2024 - 01:14

    Marrigje :

    Ik vind het geweldig Dik dat je de 13de keer hebt volbracht. Heeft je geen ongeluk gebracht. Ook Astrid een dikke pluim, wat is een man zonder liefhebbende vrouw op de achtergrond? Dus jullie allebei TOPPERS!!!!!


  • 20 Juli 2024 - 02:11

    Ludo:

    Van harte gefeliciteerd met je prestatie, beste Dik. Ook dit jaar heb ik je dagelijkse verslagjes met veel plezier gelezen. Je bent een toonbeeld van volharding, bescheidenheid, verdraagzaamheid en vriendelijkheid. Mijn waardering voor jou als sporter en vooral als mens is groot. Zorg goed voor jezelf en voor je geliefde Astrid., beste Dik, en verzorg je conditie in het vooruitzicht van de volgende Vierdaagse ..,


  • 20 Juli 2024 - 07:58

    Willemien :

    Goed gedaan Dik, ik neem mn petje weer voor je af en ook weer je leuke verhaal, lieve groet voor jou en Astrid


  • 20 Juli 2024 - 08:17

    Marja:

    Zo Dik, je dertiende vierdaagse zit er weer op.

    Inderdaad heel fijn dat je zo liefdevol bent verzorgd door Astrid.

    Je verslagen waren weer heel leuk om te lezen..

    Samen staan jullie sterk, ben Super trots op jullie.[e-1f970]


  • 20 Juli 2024 - 09:06

    Jan Willem Bronkhorst :

    Goed gedaan Dik op naar de volgende!!!


  • 20 Juli 2024 - 09:07

    Sietzke Huizing:

    Het was weer erg leuk om je verslagen te lezen en je zo een beetje te volgen!

    We wachten elke dag in spanning wanneer het mailtje komt dat er weer een verslag is geplaatst!

    Hopelijk bij goede gezondheid op naar nummer 14!

    Wij vinden het erg knap in ieder geval!

    Groetjes,

    Remco, Sietzke en Tiffy


  • 20 Juli 2024 - 10:54

    Els Trypsteen:

    Fantastisch gedaan Dik, en ja, elke dag waarin je gezondheid je toelaat te doen wat je graag doet, is een dag om dankbaar voor te zijn!


  • 20 Juli 2024 - 15:12

    Dirk Stockmans :

    Weer een bewonderenswaardige prestatie, Dik! Fijn om je avontuur te volgen. Blijf gezond en tot een volgende keer!


  • 20 Juli 2024 - 15:53

    Kees:

    Dik, van harte gefeliciteerd met je presentatie! Ik doe het je niet na. Ik volg nu voor het eerst deze verslagen en ben onder de indruk.


  • 20 Juli 2024 - 16:06

    Filipinas En Marc:

    Met veel respect. Proficiat Dik en Astrid!


  • 20 Juli 2024 - 16:43

    Albert En Gertie:

    Zo te lezen kun je weer terugkijken op een hele prestatie! Gefeliciteerd Dik! [e-1f490] En Astrid ook met het ondersteunen, elke dag zo vroeg op en ook bij de finish opdraven, mooi dou zijn jullie[e-2764]️! Hartelijk dank voor de leuke verhalen weer, stiekem kijken we er s avonds naar uit [e-1f609]. Nu lekker uitrusten en na genieten.


  • 20 Juli 2024 - 18:06

    Linda:

    superdikke proficiat Dik en Astrid, jullie zijn kanjers (in het Vlaams jullie zijn krakken [e-1f600]) , bedankt voor de fijne verslagen waar je na een heel vermoeiende en bijzonder lange dag nog steeds de energie vond echt straf [e-1f44f]


  • 20 Juli 2024 - 21:33

    Kirsten:

    Goed gedaan weer! Fijn dat jullie een mooi onderkomen gevonden hebben en weer vd vierdaagse hebben kunnen genieten! Dikke knuffel [e-1f618]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Dik

vierdaagseloper

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 25142

Voorgaande reizen:

15 Juli 2024 - 19 Juli 2024

Eindelijk weer de Vierdaagse

18 Juli 2022 - 22 Juli 2022

Eindelijk weer de Vierdaagse

15 Juli 2019 - 19 Juli 2019

de elfde vierdaagse

16 Juli 2018 - 20 Juli 2018

de Vierdaagse van 2018

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

De Vierdaagse van 2017

18 Juli 2016 - 22 Juli 2016

De honderdste Vierdaagse

20 Juli 2015 - 24 Juli 2015

De Vierdaagse van 2015

14 Juli 2014 - 18 Juli 2014

vierdaagse 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

De vierdaagse van 2013

15 Juli 2012 - 21 Juli 2012

Weer de Vierdaagse

17 Juli 2011 - 22 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: