dag 1 Dag van Lent - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu dag 1 Dag van Lent - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu

dag 1 Dag van Lent

Door: Dik

Blijf op de hoogte en volg Dik

16 Juli 2024 | Nederland, Nijmegen

Hallo lieve allemaal,

De eerste dag zit erop.

Allereerst iedereen bedankt voor de lieve reacties.

Ik was om drie uur opgestaan. Astrid ook. En terwijl ik me aankleedde maakte zij heel lief mijn proviand klaar. Mijn fiets was nog in orde en rond kwart voor vier liep ik de Wedren op. Tien over vier liep ik door het startpoortje, maar daar voorbij ontstond meteen een opstopping die meer opstopte dan ik mij van de voorgaande jaren herinnerde. Het eerste derde deel van de tocht liep ik lekker door afgezien van enkele kleinere opstoppingen. Het tweede derde deel reageerde mijn rechter onderbeen een beetje spastisch. Dat was niet alleen nogal vervelend, maar kwam ook het tempo niet ten goede. Na een extra rustpauze ging het laatste deel weer normaal maar werd het tempo af en toe beperkt door de drukke mensenmassa nadat de drie afstanden die daar weer bij elkaar kwamen. Voeg daar nog de opwarming en bijgevolg uitzetting van de aarde bij, waardoor de kilometers langzaam langer worden, wat zeker op de eerste dag met 54km te merken is en zodoende was ik was wel wat later binnen dan ik had gehoopt.

Het eerste deel verliep zoals gezegd redelijk voorspoedig. De temperatuur was aan de milde kant. Dat wil zeggen tot we Nijmegen uitliepen via de brug over de Waal. In de Waal lag een schip dat daar ongetwijfeld iets nuttigs moest doen. Ter gelegenheid van de Vierdaagse spoot het schip nu twee grote fonteinen de lucht in. Op zich best wel een leuk idee, hoewel het nog vrij donker was. Het was evenwel ook winderig. En die wind bracht de brug binnen het bereik van de fontein.

Voorbij de brug liepen we kilometers over de dijk zonder beschutting tegen de toch wel frisse wind hier buiten de stad. Misschien was het toch handig geweest als ik mijn windstopper had meegenomen.

De eerst pauze benutte ik om een paar grote koppen thee te nemen. Daarna begon het saaiste stuk van de tocht. De lus waar alleen de 50km lopers lopen. Kale dijk, weilanden, kreupelhout, stukken water, op zich een mooi landschap, maar dodelijk saai als je er kilometers doorheen moet lopen zonder dat er ander vertier is.

Tegen de middag begon het te regenen; een nuttige afwisseling van de saaie wandeling. Veel wandelaars haalden snel hun regenkleding tevoorschijn. En dat hielp, want ze hadden die amper aangetrokken of het werd weer droog. Dat ritueel zou zich nog een paar keer herhalen, maar steeds meer wandelaars trokken zich niets meer van de regen aan en liepen stoïcijns door.

De tweede pauze trakteerde ik me op een beker zout water. Nou ja het was een beetje groen omdat er wat fijngehakte groentjes in zaten en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik ook drie kleine gehaktballetjes vond.

Ondertussen ging mijn been steeds meer opspelen, maar zoals gezegd werd dat een stuk minder na een extra rustpauze. Uiteindelijk meldde ik me rond vier uur af op de Wedren.

Nu zo het bed in en hopen dat mijn been morgen een beetje normaal doet.


  • 16 Juli 2024 - 21:12

    Linda Cresens:

    Goed gedaan, met volle moed op naar de tweede dag :) , succes!!!


  • 16 Juli 2024 - 21:40

    Dirk Stockmans :

    Beste Dik, alle achting voor je moed en doorzettingsvermogen! Hopelijk gaat het morgen beter met je been. Hartelijke groeten, Dirk


  • 17 Juli 2024 - 00:04

    Joke :

    Voed gedaan Dirk,


  • 17 Juli 2024 - 08:05

    Marrigje:

    Hoi Dik, jij bent al weer aan de wandel als ik dit schrijf. Heb gisteren vaak aan je gedacht omdat het hier in Odijk veel heeft geregend. Is bij jou dus meegevallen. Succes vandaag en hoop dat je been zich gedraagd.


  • 17 Juli 2024 - 09:12

    Els Trypsteen:

    Wow Dik, geen kleine prestatie! Hopelijk morgen beter met het been!


  • 17 Juli 2024 - 15:32

    Albert En Gertie:

    Een enorme prestatie weer! Ook van Astrid die als lotgenoot ook vroeg in de veren is en je helpt!

    sterkte en succes en toch hopelijk ook genieten deze dagen.


  • 17 Juli 2024 - 15:50

    Kees:

    Wat vervelend dat je been het niet ideaal doet. Verder complimenten; ik doe hetje niet na. Chapeau!


  • 17 Juli 2024 - 15:51

    Kees:

    Wat goed dat je sit kan. Ik doe het je niet na, chapeau!


  • 17 Juli 2024 - 22:15

    Kirsten:

    fijn dat je weer aangekomen bent, hopelijk de rest vd dagen minder opstoppingen…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Dik

vierdaagseloper

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 25142

Voorgaande reizen:

15 Juli 2024 - 19 Juli 2024

Eindelijk weer de Vierdaagse

18 Juli 2022 - 22 Juli 2022

Eindelijk weer de Vierdaagse

15 Juli 2019 - 19 Juli 2019

de elfde vierdaagse

16 Juli 2018 - 20 Juli 2018

de Vierdaagse van 2018

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

De Vierdaagse van 2017

18 Juli 2016 - 22 Juli 2016

De honderdste Vierdaagse

20 Juli 2015 - 24 Juli 2015

De Vierdaagse van 2015

14 Juli 2014 - 18 Juli 2014

vierdaagse 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

De vierdaagse van 2013

15 Juli 2012 - 21 Juli 2012

Weer de Vierdaagse

17 Juli 2011 - 22 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: