De benen zijn weer goed, nu de rug nog - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu De benen zijn weer goed, nu de rug nog - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu

De benen zijn weer goed, nu de rug nog

Door: Dik Huizing

Blijf op de hoogte en volg Dik

14 Juli 2014 | Nederland, Nijmegen

Hallo lieve vrienden,
Het is weer zover, morgen om vier uur begint de Vierdaagse. Zoals elk jaar is het ook nu weer spannend afwachten hoe het zal gaan. Met het klimmen der jaren ga je allengs zo hier en daar wat pijntjes voelen, maar dit jaar is het beduidend meer dan vorig jaar.
Dat komt door het scheren. Vorige week vrijdag, toen ik me wilde gaan scheren en ik me voorover boog om mijn gezicht nat te maken, kreeg ik rechtsonder in mijn rug een onaangenaam gevoel dat me verhinderde rechtop te gaan staan. Nou ja, de geest was sterker dan het vlees, dus na wat heen en weer gewurm met mijn rug lukte het om in pseudo rechte houding naar de keuken te strompelen voor het ontbijt dat Astrid liefdevol als altijd had klaargemaakt. Fietsen naar kantoor ging zonder problemen, rondlopen op kantoor ging wat minder goed. Telkens als ik uit mijn stoel kwam liep ik de eerste paar minuten in schaatshouding rond. Kennelijk viel dat op, want sommige collegae vroegen belangstellend of het wel goed met me ging. Die avond heeft Astrid me aan het elektrisch gelegd. Na haar heupoperatie moest Astrid revalideren zonder de heup te belasten en dus hebben we een apparaat aangeschaft dat ook door fysiotherapeuten wordt gebruikt om stroomstoten door te behandelen lichaamsdelen te jagen. Dat heeft gelukkig wat effect gesorteerd, zodat het nu weer redelijk gaat met mijn rug. Het feit dat we het weekend tussen de buien door ook nog snel de nodige kilo's bessen hebben geplukt, heeft ongetwijfeld ook positieve invloed gehad. De les van dit verhaal? Voortaan in de laatste weken voor de Vierdaagse niet meer scheren.
Hierbij moet ik opmerken dat Astrid het niet helemaal eens is met deze verklaring. Volgens haar kwam het door de paprika's. Die pijn in mijn rug dus. Donderdagavond hadden we nog snel het een en ander in ons kasje gezet. De paprikaplanten stonden buiten en aangezien ze van warmte houden heb ik ze op de tafel in het kasje gezet. Nu krijg je van een potje met paprika's geen rugpijn, dus die verklaring is niet echt plausibel. Anderzijds, eigenlijk was het niet echt een potJE, meer een pot. Of ja, eigenlijk was het niet echt een pot, meer een kleine kuip. Volgend jaar dus en niet scheren en voorzichtig zijn met paprika's.
Vandaag gaat het overeind komen nog maar in beperkte mate met opstartpijnen gepaard. De vooruitzichten voor morgen zijn dan ook niet superpessimistisch. Wel wat rustiger starten dan vorig jaar, dus de doelstelling bijstellen. In plaats van te proberen voor 2 uur binnen te zijn nu gewoon hopen zonder problemen redelijk op tijd binnen te komen. En pas scheren na afloop.

  • 14 Juli 2014 - 17:50

    Dirk:

    Bewonderenswaardig, Dik: zet hem op!
    Dirk

  • 14 Juli 2014 - 22:01

    Esther :

    Zet hem op, we denken aan je

  • 14 Juli 2014 - 22:16

    Kirsten:

    Gaat vast goed komen morgen! We zullen aan je denken...

  • 14 Juli 2014 - 23:31

    Marrigje:

    Succes morgen. Dapper hoor. Veel wandelplezier en ik zal de tv in d gaten houden. Misschien spot ik je wel weer!!!

  • 15 Juli 2014 - 09:54

    Roderick:

    Ach, zonder wat ongemakken is het ook niet zo heroisch natuurlijk... ;)

    Ook dit jaar weer succes met lopen. En doe een beetje voorzichtig met jezelf

  • 15 Juli 2014 - 20:38

    Marja:

    Dik, je bent een kanjer. Jij loopt op karakter.
    Jij gaat het redden. Ik vind het Super Cool van jou. Petje af. Gewoon doorgaan.
    Heel veel SUCCES.
    Groetjes Marja M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Dik

vierdaagseloper

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 23635

Voorgaande reizen:

18 Juli 2022 - 22 Juli 2022

Eindelijk weer de Vierdaagse

15 Juli 2019 - 19 Juli 2019

de elfde vierdaagse

16 Juli 2018 - 20 Juli 2018

de Vierdaagse van 2018

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

De Vierdaagse van 2017

18 Juli 2016 - 22 Juli 2016

De honderdste Vierdaagse

20 Juli 2015 - 24 Juli 2015

De Vierdaagse van 2015

14 Juli 2014 - 18 Juli 2014

vierdaagse 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

De vierdaagse van 2013

15 Juli 2012 - 21 Juli 2012

Weer de Vierdaagse

17 Juli 2011 - 22 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: