Het is weer zover - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu Het is weer zover - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu

Het is weer zover

Door: dikhuizing

Blijf op de hoogte en volg Dik

15 Juli 2012 | Nederland, Nijmegen

Lieve allemaal,
Het is weer zover, overmorgen begint de Vierdaagse. Vanmiddag heb ik me alvast geregistreerd; dat kwam om een aantal redenen zo uit.
Een nadeel van je op zondag registreren is dat er ellenlange rijen staan, zodat je lang in de brandende zon staat aan te schuiven. Brandende zon? Ja inderdaad, de zon scheen en in juli kan de zon best warm zijn zoals sommigen vast nog wel weten. Lekker weer dus ook om na de registratie even een terrasje te pakken, waar we (Astrid, Kirsten en ik) zelfs uit de zon zijn gaan zitten. Dat hadden we maar beter niet kunnen doen. Ten eerste was het een echte patisserie, dat wil zeggen dat de taartjes bij de koffie en de thee vooral klein waren, ten tweede kwamen er al snel weer wolken voor de zon en stak er een verkoelend briesje op. Wolken zullen trouwens de komende dagen een belangrijke bron van zorg zijn. Wolken zijn namelijk een belangrijke bron van regen en regen kan het lopen minder aangenaam maken.
De weersverwachting voor de komende week is dat we normaal zomerweer krijgen. Dat houdt in dat er voldoende wolken zullen zijn om elke dag wel een tijdje door de miezerige regen te lopen. Daarom mijn wandelschoenen nog eens extra ingespoten met iets wat je vooral niet in mag ademen. Dat had ik vorig jaar ook al gedaan, dus nu zijn ze dubbel waterdicht.
Ondertussen ontspannen bij Kirsten en Leonard op het gras gezeten. Ze hadden wel de buitenkachel aangemaakt. Tussendoor nog even naar binnen gevlucht omdat het toch nog even regende. Ja deuh, wat had je anders verwacht. Een goed onderwerp voor een inburgeringscursus. Wat doen echte Nederlanders als het fris is en zelfs kan gaan regenen. Ja juist, ze steken de buitenkachel aan en blijven daar omheen zitten tot ze echt zeker weten dat ze nat regenen.
Morgen gaan we Astrid en ik op bezoek bij Marja (Meyboom) om haar nieuwe appartement te bewonderen. Verder is het relaxen tot de wandeling begint. Oh ja en we moeten niet vergeten om krentenbollen op te halen voor onderweg.

• 16 Juli 2012 - 15:14

Kirsten:

Hoi paps,
    Was gezellig gisteren :) En uiteindelijk toch nog lekker lang buiten gezeten (was vanochtend wel weer vroeg dag....) Heeeeel veel succes morgen, tot zo

• 16 Juli 2012 - 15:48

Astrid:

Relaxen tot de wandeling begint???????? Gewoon 1uur en 3 kwartier in de auto gezeten over een stuk waar je normaal 50/55 minuten over doet :( Toch veel succes morgen en de rest van de week. Knuffel

• 17 Juli 2012 - 09:47

Marja D, Cuijk:

Leuk te zien dat je weer meeloopt. Sinds 10 minuten weer internet en telefoon. Hoera, de wereld gaat open!
    Ik hoop dat de buien je een beetje ontzien hebben vandaag, volgens mij viel het vooral hier in Cuijk ;).
    Ik zie je vrijdag weer in cuijk met de doortocht. Nog wensen voor je tea-stop???
    succes!!!

• 17 Juli 2012 - 10:46

José (de Bruijn):

Zet 'm op Dik! Wens je een voorspoedige Vierdaagse toe! Volg vanuit mijn luie zetel jouw avonturen. Eén ding weet ik zeker: Ik doe het je niet na!!
    Veel sterkte en plezier. Ciao