nog 13 uur - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu nog 13 uur - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu

nog 13 uur

Door: dikhuizing

Blijf op de hoogte en volg Dik

18 Juli 2011 | Nederland, Nijmegen

Nog 13 uur, dan begint de Vierdaagse. En omdat sommige vrienden en collega’s op de hoogte wilden blijven en Astrid trouw haar verre reizen op waarbenjij.nu bijhoudt, zal ik hier mijn wandeling van dit jaar ook maar eens bijhouden.
Gisteren om kwart over tien in Nijmegen aangekomen bij Kirsten en Leonard. Vanmorgen mocht ik voor de laatste keer uitslapen, morgen om 3 uur op brrr. Uitslapen is een relatief begrip. Om 10 uur begon de inschrijving, dus wilde ik om 9 uur opstaan. Om half negen ging de telefoon. Slaperig probeerde ik me te herinneren wat je dan ook al weer zegt. Gelukkig was het Astrid en zij begreep mijn gemompel. Ze belde om te zeggen dat er iemand van de keuken voor de deur stond, d.w.z. voor de deur van Kirsten en Leonard om iets met hun keuken te doen. Ik dus op blote voeten in mijn boxershort naar buiten waar midden op de stoep een busje stond met een weiland erin. Tenminste zo stelde hij zich voor; het kan ook Wijnand geweest zijn. Mijn hersens werkten nog steeds niet op volle toeren.
Terwijl keukenman in de keuken bezig was, ging ik brood halen. Voor de goede orde: ja, ik had me aangekleed. Toen ik in de keuken terugkwam smeekte keukenman me om een knietje van 40 mm met aan beide kanten een mof. Dus in plaats van me in te schrijven eerst maar naar de Karwei bouwmarkt. Daarna snel een boterham gegeten en naar de inschrijving.
De inschrijving is het begin van de emotionele stoomwals die de Vierdaagse steeds weer is. Wel koude stoom dit jaar; miezerregen en wind. Ben ook niet lang gebleven, wat goed uitkwam, omdat ik ook nog een handtekening op het werkbriefje van keukenman moest zetten.
Daarna wat gegeten en, voor het eerst vandaag, want het water was eraf geweest, wat gedronken. Ja, de ontberingen zijn al begonnen.
Morgen hopelijk een echt verslag van het echte wandelen.
Dik

  • 18 Juli 2011 - 16:50

    Lennart:

    Zielugh. Veel succes morgen, en de rest van de week. Je hebt in ieder geval een iets nettere tuin als je uitgewandeld bent, en nieuw brandhout om op te warmen van alle koude stoom.

  • 18 Juli 2011 - 20:08

    Dik Huizing:

    sorry :s Hoop dat je vannacht goed slaapt en natuurlijk dat het morgen droog blijft tijdens het lopen! Succes,
    liefs Kirsten

  • 18 Juli 2011 - 20:11

    Jose De Bruijn:

    Een prachtig begin Dik. Wat leuk om jouw Vierdaagse perikelen te gaan lezen. Zeggen ze niet dat na een slechte 'generale' het daarna allemaal van een leien dakje gaat. Dus daar gaat 'ie. Heel veel succes gewenst. En ik verheug me al op een (blaarloos en andere ongemakken-loos) reisverslag morgen.
    Ciao

  • 19 Juli 2011 - 08:04

    Roderick:

    Hallo papa,

    welkom in de 21e eeuw ;)

    Leuk om al je ontberingen te lezen. Ben benieuwd wat er vandaag allemaal volgt. Ik hoop dat je een beetje mooi weer hebt. Hier is het in ieder geval droog.

  • 19 Juli 2011 - 08:56

    Astrid Huizing-Nieuwenstein:

    Meestal ben je wel lief hoor, stoer wandelmannetje van mij. Dapper dat je 50 km wandelt i.p.v. de 30 die je volgens je leeftijd maar hoeft af te leggen, werelds dat je ook alles wilt opschrijven om maar niets te vergeten van je avonturen MAARRRRRRR niet zo attent om mij je vrouwtje, die elke nacht om 3 uur mee opstaat om je thee te zetten en je boterhammen te smeren enzovoort NIET in je mailinglijst te zetten voor al je avonturen :(
    Toch heel veel succes en tot straks.
    ps: ik zal de komende nachten net als afgelopen nacht je thee zetten en je boterhammen smeren met extra veel honing voor de dagen dat het echt koud is :) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Mijn eerste reis

de vier keer 50 km

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2011

De dag van Cuijk

21 Juli 2011

De dag van Groesbeek

20 Juli 2011

De dag van Wijchen

19 Juli 2011

De dag van Elst

18 Juli 2011

nog 13 uur
Dik

vierdaagseloper

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 23671

Voorgaande reizen:

18 Juli 2022 - 22 Juli 2022

Eindelijk weer de Vierdaagse

15 Juli 2019 - 19 Juli 2019

de elfde vierdaagse

16 Juli 2018 - 20 Juli 2018

de Vierdaagse van 2018

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

De Vierdaagse van 2017

18 Juli 2016 - 22 Juli 2016

De honderdste Vierdaagse

20 Juli 2015 - 24 Juli 2015

De Vierdaagse van 2015

14 Juli 2014 - 18 Juli 2014

vierdaagse 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

De vierdaagse van 2013

15 Juli 2012 - 21 Juli 2012

Weer de Vierdaagse

17 Juli 2011 - 22 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: