dag 1 onder een grijze hemel - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu dag 1 onder een grijze hemel - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu

dag 1 onder een grijze hemel

Door: Dik

Blijf op de hoogte en volg Dik

16 Juli 2019 | Nederland, Nijmegen

Hallo fans,

Inmiddels mij door tal van vrienden en familieleden ofwel rechtstreeks ofwel via deze site succes gewenst, waarvoor uiteraard dank. Zo had ik gisteravond een Whatsapp videogesprek met Roderick, Esther, Lauren en Frederique. Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en Lauren en Frederique uitgelegd dat opa heeel veeel ging wandelen de komende dagen en dat ze later als ze wat groter zijn met opa mee mogen wandelen; Lauren over acht jaar en Frederique over tien. Nu doorziet Frederique met haar twee en half jaar al erg veel en ze reageerde dan ook meteen: “in de buggy.” Het zal tegen die tijd nog wat overredingskracht vergen om haar zo ver te krijgen dat ze echt meeloopt.

Vandaag liep zoals gebruikelijk tijdens de Vierdaagse de wekker om drie uur af. Astrid maakte ondanks de veel te korte nacht de nodige leeftocht voor onderweg en een ontbijt klaar, terwijl ik mij in mijn loopkleding hees. Aldus slaagde ik erin om kwart voor vier op de Wedren te zijn. Daar werd netjes om vier uur het startschot gegeven door niemand minder dan de bekende zanger Jamai. Eerder dit jaar heeft hij een niertransplantatie ondergaan. Nu loopt hij de Vierdaagse om zijn stichting “Overwinnaars” te sponsoren. Die stichting moet patiënten zorg bieden die door de zorgverzekeraars doorgaans niet wordt vergoed maar wel belangrijk is voor hun herstel: coaching, sporttrainingen, extra fysiotherapie, omscholing enz.

Langzaam schuifelde de meute door de startpoortjes en tien minuten later begon voor mij de Vierdaagse echt. Nog eens een kwartier later had ik ook de in vrolijke stemming verkerende jongelui die ons de doorgang belemmerden, achter me gelaten en werd het tempo gaandeweg aanvaardbaar.

Langzaam maar zeker begon het te dagen en een somber landschap ontvouwde zich onder een loodgrijze hemel. Het was dan ook niet echt warm, zodat ik mijn warmere kledij de eerste uren maar aan heb gehouden.

Even over half acht besloot ik in Elst te pauzeren. Midden op het plaatselijke plein was een podium opgesteld waarop wat zitjes waren ingericht en koffie en versnaperingen werden aangeboden. op het podium zat niemand die gebruik maakte van de geboden faciliteiten. Op mijn vraag of ze ook thee hadden. werd ontkennend geantwoord. Het meisje wees naar de overkant van de straat waar een tijdelijk etablissement was ingericht waar gratis koffie en thee te krijgen was. Zo werd me duidelijk waarom er geen gasten op het podium zaten.

Terwijl ik mijn gratis thee en wat van mijn mondvoorraad nuttigde, merkte ik dat mijn vierdaagseapp in comateuze toestand verkeerde. Een blik op de website waar de app wordt uitgelegd, leerde dat het mogelijk was dat de app niet functioneerde als duizenden lopers er tegelijk gebruik van maakten. Kortom de vierdaagseapp is niet berekend op de Vierdaagse.

Zonder veel noemenswaardigheden liep ik door naar de volgende haltplaats; net als de afgelopen jaren de stand van de Rotary, waar ik het noenmaal gebruikte. Vanaf daar was het nog maar 18 km naar de finish. Na een paar km voegden echter de veertigkilometerlopers zich bij ons en nog iets verder de dertigkilometerlopers. Daarmee ging het tempo merkbaar omlaag. Diverse spieren protesteerden en mijn voeten gingen wat geïrriteerd aanvoelen. Gelukkig zonder daar blaren aan te verbinden.

Rond kwart voor drie was ik binnen. Na het afmelden liet ik me nog even masseren; helaas met een stuk of zes wachtenden voor me. De massage heef me goed gedaan. De protesterende spieren doen nu pijn en het meisje dat me masseerde stelde me gerust dat mijn voeten er nog goed uitzagen.

Toen ik thuiskwam, kwam Astrid ok net terug van haar bezoek aan Marja het ex-buurmeisje. Samen hebben we thee gedronken waarna ik onder de douche heet water over mijn gepijnigde spieren heb laten stromen.

Tot zo ver de eerste wandeldag.

Jullie een warme groet toezendend,

Dik

  • 16 Juli 2019 - 16:51

    Willemien:

    Goedzo Dik

  • 16 Juli 2019 - 16:51

    Kirsten:

    Fijn dat je de 1e dag weer goed doorgekomen bent

  • 16 Juli 2019 - 17:21

    Joke.koops@hotmail.com :

    Dat heb je weer goed Gedaan Dik, op naar morgen. Veel groetjes ook aan Asyrid

  • 16 Juli 2019 - 17:38

    Linda:

    Goed begonnen in half gewonnen, zeggen ze in België :). Groetjes aan Astrid en succes morgen!

  • 16 Juli 2019 - 17:45

    Marrigje:

    Was even bang dat je er na 21 km de brui aan had gegeven, maar bij 34 km was je weer op de app te volgen. Helaas niet voor lang. Maar heb gezien dat je de finish hebt gehaald. Hulde Dik, een knappe prestatie. Voor morgen hopelijk meer zon. Succes.

  • 16 Juli 2019 - 18:40

    Ludo:

    Beste Dik,
    De Vierdaagse is voor mij hier in het "verre" Luxemburg al lang geen ver-van-mijn-bed-show meer. Ik ben dit evenement met jou gaan associëren, beste Dik, en dat brengt bij mij mooie herinneringen van onze samenwerking bij de Commissie naar boven. Dat je nog altijd in goede doen bent, verheugt me. Wel baart het me enige zorg dat je de eerste dag al stijve spieren en pijnlijke voeten hebt. Gelukkig is je wilskracht schier onuitputtelijk. Dat is bij eerdere gelegenheden al ruimschoots gebleken. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat je ook dit keer over een paar dagen geëmotioneerd met een bos gladiolen naar de talrijke toeschouwers zal kunnen zwaaien ;).
    Succes!
    Ludo




  • 16 Juli 2019 - 23:24

    Albert En Gertie:

    Beste Dik,
    geweldig dat je zo goed kunt lopen.
    De kop van het vierdaagse monster is er weer af.
    Hartelijke groeten aan Astrid en jou vanuit Bali.
    Albert en Gertie

  • 17 Juli 2019 - 00:49

    Marja Meijboom:

    Beste Dik,
    Je bent een topper, je houdt van doorlopen.
    Het weer zit mee en met jou wilskracht zit het ook goed.
    Dik, heel veel succes met de voorbereidingen voor de 2e dag.
    Je boft maar met Astrid, dat ze je proviand voor onderweg klaar maakt.
    Nou, ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Marja Meijboom

  • 17 Juli 2019 - 04:30

    Remco En Sietzke:

    Hoi Dick,
    Wat knap dat je hem al weer loopt! Elk jaar verheugen we ons op je reisverslagen! We wensen je heel veel succes maar weten zeker dat dat goed komt!

    Groetjes Remco en Sietzke

  • 17 Juli 2019 - 04:46

    Dirk:

    Beste Dik,

    Ik volg zoals elk jaar met spanning jouw 4daagse-avontuur. Alle bewondering voor je prestatie.

    Hartelijke groeten vanop de trein naar Brussel,
    Dirk

  • 17 Juli 2019 - 05:08

    Volkert:

    Zet hem op oudje, volste vertrouwen in je.
    Kusje Volkert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

de elfde vierdaagse

langeafstandsmars

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2019

Weer gehaald

18 Juli 2019

Doping

17 Juli 2019

de poot stijf houden

16 Juli 2019

dag 1 onder een grijze hemel

15 Juli 2019

klaar voor de elfde
Dik

vierdaagseloper

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 23665

Voorgaande reizen:

18 Juli 2022 - 22 Juli 2022

Eindelijk weer de Vierdaagse

15 Juli 2019 - 19 Juli 2019

de elfde vierdaagse

16 Juli 2018 - 20 Juli 2018

de Vierdaagse van 2018

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

De Vierdaagse van 2017

18 Juli 2016 - 22 Juli 2016

De honderdste Vierdaagse

20 Juli 2015 - 24 Juli 2015

De Vierdaagse van 2015

14 Juli 2014 - 18 Juli 2014

vierdaagse 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

De vierdaagse van 2013

15 Juli 2012 - 21 Juli 2012

Weer de Vierdaagse

17 Juli 2011 - 22 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: