Eindelijk weer de Vierdaagse - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu Eindelijk weer de Vierdaagse - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer de Vierdaagse

Door: Dik

Blijf op de hoogte en volg Dik

18 Juli 2022 | Nederland, Nijmegen

Hallo lieve vrienden,

Na twee jaren geen Vierdaagse is er dit jaar een bescheiden herstart in de vorm van een driekwart Vierdaagse. Omdat het weer morgen te goed is, komt de eerste wandeldag te vervallen. Onder het motto “als het dan toch maar een Driedaagse is, kan ik het ook wel wat rustiger aandoen,” heb ik het drastische besluit genomen dan ook een kortere afstand te kiezen; namelijk de dertig km. Het grote voordeel daarvan is dat je mag uitslapen. Woensdag en vrijdag is de start vanaf kwart voor zeven en donderdag vanaf half acht. Uiteraard ben je ook wat minder lang onderweg, wat ook zijn voordelen heeft. En tenslotte is het een goede gelegenheid om het parcours te leren kennen, zodat opa, mochten er ooit kleinkinderen overwegen om mee te lopen, als ervaren veteraan weet waar ze een rustpauze kunnen houden.

Vanmorgen zijn Astrid en ik rond tienen naar de Wedren gewandeld om de inschrijving aan te passen. Er stond een lange rij wachtenden voor de service desk waar een aantal vriendelijke en efficiënte jongelui alle vraagstukken bekwaam afhandelde. En zo stond ik even later met een lichtblauw in plaats van een rood polsbandje en een goody bag met tandpasta, drop en een klein flesje limonadesiroop weer buiten.

Vervolgens ging ik bij de stand van Lowa, sportschoenenmerk en hoofdsponsor van de Vierdaagse mijn vooraf bestelde Vierdaagse T-shirt en polo ophalen. Ze verkochten er ook handige doekjes in een plastic container. De bedoeling is dat je de doekjes nat meesleept in de container, zodat je ze (de doekjes, niet de container) in je nek kunt hangen als je het te warm krijgt. Met het huidige weer leek dat wel een goed idee, dus heb ik ook zo’n doekje gekocht.

Nadat we zo onze zaken hadden afgehandeld, zijn we via een terrasje en een paar winkels teruggegaan naar huis (nou ja het huis van Leonard en Kirsten dus), om even bij te komen van de stijgende hitte.

Aangezien er morgen dus nog niet gewandeld wordt, hoop ik jullie woensdag kond te doen van mijn wedervaren op het voor mij nog onbekende parcours. Mocht je mijn vorderingen willen volgen via de Vierdaagse app, dan ben ik loper 449817

Tot dan en blijf koel.

Dik


  • 18 Juli 2022 - 21:44

    Roderick:

    Veel plezier! Geniet van de terugkeer in Nijmegen

  • 18 Juli 2022 - 22:07

    Marrigje :

    Goed besluit Dik om de afstand aan te passen. Je hebt het sowieso lang vol gehouden om de 50 km te lopen. Genieten is ook belangrijk. Veel plezier woensdag en wij volgen je “op de voet” . Groetjes van René en Marrigje

  • 18 Juli 2022 - 23:21

    Marja M.:

    Dik, succes en veel wandelplezier, ik ga je ook volgen.
    Petje af hoor, het blijft een hele afstand, ook al doe je nu 30 km.
    Groetjes Marja Meijboom

  • 19 Juli 2022 - 15:05

    Willemien:

    Petje af voor je en succes, groetjes bert en willemien

  • 19 Juli 2022 - 16:29

    Gertie:

    De start van je verhalen is al weer geslaagd!
    Succes morgen en geniet er weer van.
    Hartelijke groet,
    Albert en Gertie.

  • 19 Juli 2022 - 18:03

    Ludo:

    Veel wandelplezier toegewenst, beste Dik. Je verslagjes zijn prettige lectuur. Ik ben graag deelgenoot van je jaarlijkse wandelavontuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Eindelijk weer de Vierdaagse

Mijn twaalfde Vierdaagse

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2022

21 Juli 2022

20 Juli 2022

18 Juli 2022

Eindelijk weer de Vierdaagse
Dik

vierdaagseloper

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 23663

Voorgaande reizen:

18 Juli 2022 - 22 Juli 2022

Eindelijk weer de Vierdaagse

15 Juli 2019 - 19 Juli 2019

de elfde vierdaagse

16 Juli 2018 - 20 Juli 2018

de Vierdaagse van 2018

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

De Vierdaagse van 2017

18 Juli 2016 - 22 Juli 2016

De honderdste Vierdaagse

20 Juli 2015 - 24 Juli 2015

De Vierdaagse van 2015

14 Juli 2014 - 18 Juli 2014

vierdaagse 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

De vierdaagse van 2013

15 Juli 2012 - 21 Juli 2012

Weer de Vierdaagse

17 Juli 2011 - 22 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: