Schok - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu Schok - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dik Huizing - WaarBenJij.nu

Schok

Door: Dik

Blijf op de hoogte en volg Dik

20 Juli 2015 | Nederland, Nijmegen

Hallo lieve vrienden,
Het is weer bijna zo ver. De komende vier dagen hoop ik jullie weer lastig te vallen met mijn wederwaardigheden. Gisteren zijn we weer naar Nijmegen getrokken, waar we een week lang bij Kirsten en Leonard mogen logeren. Dat kwam voor hen wel goed uit, want nu kon Leonard met onze hogedrukspuit zijn stoep schoonspuiten. Het kwam ons ook wel goed uit, want wij konden weer wat overtollige spullen terugbezorgen.
Vanmorgen Kirstens oude fiets weer rijklaar gemaakt. Dat doe ik regelmatig, zo eens in de 52 weken. Daarna met Astrid naar de Wedren gewandeld en mijn polsbandje plus de gebruikelijke zak met spulletjes in ontvangst genomen.
Spulletjes zijn niet alleen het Vierdaagseboekje en het Vierdaagsemagazine, maar ook allerlei nuttige kortingsbonnen van bijv. Zalando, thuisbezorgd.nl en de Thermen. En een spuitzakje Perskindol. Dat is goed spul om je benen in te smeren als je een eind gelopen hebt. Dan worden ze lekker warm en dat is goed voor je spieren. Advies voor beginners: liever niet te hoog smeren. Omdat het zulk goed spul is, heb ik thuis een grote fles staan. Altijd handig als je veel loopt. Thuis dus.
Terug van de inschrijving het Vierdaagseboekje doorgebladerd en op de plattegrond gezien dat de fietsenstalling waar ik mijn fiets pleeg te stallen, ontbreekt. Oeps, loop je er een keertje niet voor alle zekerheid langs, wordt je overstelpt door onzekerheid. Dus toch maar even ernaartoe gefietst. En ja hoor, de fietsenstalling is vervangen door wat tenten. SCHOK, SCHOK, SCHOK. Een stuk verderop is wel een grote stalling, maar dat is dus verderop. Een stuk dichterbij Kirsten en Leonard is ook wel een stalling, maar de fiets pakken en erheen fietsen kost net zo veel tijd als geen fiets pakken en erheen lopen.
Conclusie het efficiëntst is naar de start wandelen.
Een lichtpuntje is dat ik vrijdag niet met mijn fiets mijn weg hoef te zoeken als ik na afloop door de menigte terug naar Kirsten en Leonard ga.
Maar toch SCHOK, SCHOK, SCHOK.

  • 20 Juli 2015 - 19:47

    Ludo:

    Veel sterkte en voldoening toegewenst, beste Dik. Bijna met pensioen en nog steeds topsportbeoefenaar ...
    Overigens, wist je dat wielrenners in de Tour de France, wedstrijdzwemmers e.d. na afloop een paar minuten in een ijskoud bad gaan liggen. Schijnt het herstel te bevorderen. Gooi die veredelde tijgerbalsem maar in de prullenbak en zorg liever dat je morgen een halve emmer ijsblokjes tot je beschikking hebt.☺
    Hoe dan ook, mijn respect, of liever, mijn bewondering heb je.
    Ludo

  • 20 Juli 2015 - 20:32

    Willemien:

    Voor morgen alvast een goede start gewenst. Groetjes bert en willemien

  • 20 Juli 2015 - 20:49

    Astrid:

    Het gaat je ook dit jaar wel weer lukken. :) trouwens 1fles perskinol thuis??? Er staat een blauwe en 1 gele fles perskinol in de kast al minstens 2 jaar ongebruikt. ;) xxx

  • 21 Juli 2015 - 09:10

    Dirk:

    Respect, Dik! Wandel ze!

    Dirk

Tags: vierdaagse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

De Vierdaagse van 2015

wandelevenement

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2015

Het zit er weer op

23 Juli 2015

Een rustige derde dag

22 Juli 2015

Eindelijk ongeschokt

21 Juli 2015

Andermaal schok

20 Juli 2015

Schok
Dik

vierdaagseloper

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 23610

Voorgaande reizen:

18 Juli 2022 - 22 Juli 2022

Eindelijk weer de Vierdaagse

15 Juli 2019 - 19 Juli 2019

de elfde vierdaagse

16 Juli 2018 - 20 Juli 2018

de Vierdaagse van 2018

17 Juli 2017 - 21 Juli 2017

De Vierdaagse van 2017

18 Juli 2016 - 22 Juli 2016

De honderdste Vierdaagse

20 Juli 2015 - 24 Juli 2015

De Vierdaagse van 2015

14 Juli 2014 - 18 Juli 2014

vierdaagse 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

De vierdaagse van 2013

15 Juli 2012 - 21 Juli 2012

Weer de Vierdaagse

17 Juli 2011 - 22 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: